PAÜ’nün TÜBİTAK desteğine sahip ”Denizli ilinde Tekstil Kültür ile STEAM’la Harmanlanıyor” ismine sahip projesinin kapanış toplantısı esnasında projeye katılım göstermiş olan liseli öğrencilerin 3D yazıcı kullanıp tasarlamış oldukları tekstil ürünlerini açık bir şekilde sergiledi.

Lise öğrencileri çok daha yenilikçi durumdaki uygulamaların, moda ile birlikte tasarımcı düşünmenin ve fazlasıyla disiplinli çalışmaların ne kadar önemli olduğu hususunda farkındalık oluşturabilmek, Buldan ilçesinin geleneksel durumdaki kumaşlarını tanıtabilmek maksadıyla PAÜ’nün tarafından hazırlanmış projenin kapanma toplantısı yapıldı. Toplantının açılışla ilgili konuşmalarını sırası ile projenin yürütücüsü görevinde bulunan Öğretim Görevlilerinden Ayşe Özkal, Mühendislik Fakültesinin Dekanı görevinde bulunan Profesör Doktor Yahya Tülek, Rektör Yardımcısı görevinde bulunan Profesör Doktor Rafet Kılınçarslan gerçekleştirmiş oldu. Toplantının sonrasında ise projeye katılım göstermiş olan lise öğrencilerinin yerli üretilen 3D yazıcılar kullanıp Buldan bezine basmış oldukları çalışmaların yanı sıra batik boyama ile birlikte el dokuma benzerindeki ürünler de sergilenmiş oldu.

Projenin yürütücülüğünü üstlenmiş durumdaki Özkal, projeyle beraber PAÜ Tekstil Mühendisliğinin Bölümü olarak eğitimle birlikte özel sektöre çok küçük bile olsa bir katkıda bulunabilmeyi hedeflemekte olduklarını açıkladı. Projeye katılmış olan lise öğrencilerinin 3 boyutlu özelliğe sahip yazıcılarla ‘‘Buldan bezi’’ ürünlerin üstüne baskılar yapmış olduklarını ifade eden Özkal; ”Öğrencilerimiz 3 boyutlu özelliğe sahip tasarım programlarını ve de yerli üretimdeki 3 boyutlu yazıcıları kullanmış oldu. Proje süresince gerçekleştirmiş olduğumuz öteki etkinliklerin arasında batik boyamayla birlikte masa üstü tezgâhlarla el dokumasıda yer alıyor. Öğrencilere, proje dahilinde gerçekleştirilmiş olacak etkinlikler sırasında kullanımı gerçekleştirilen 3 boyutlu özelliğe sahip yazıcılar, bunların sarf malzemeleriyle birlikte tasarım programlarının yalnızca kullanıcı ve de uygulayıcısı değil aynı zaman içerisinde bunların üreticisi olabilecekleri şeklindeki motivasyonunu da vermeyi istedik. Bu projenin sonrasında öğrencilerin öğrenim yaşamlarınında devamı içerisinde ve kariyer yaşamlarında edinmiş oldukları bu farkındalık kapsamında çalışmayı istediklerini fark etmiş olduk” ifadelerine yer verdi.